دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان بمناسبت روز عاشورا گفت: روز عاشورا روزی با وقار و احترام فراوان است.

 وی در بیانیه ای که به مناسبت روز عاشورا که از سوی مطبوعات کاخ ریاست جمهوری صادر شد، گفت: شهادت امام حسین(ع) درس بزرگی برای امت اسلامی است. وی گفت: شهادت حضرت امام عالی مقام (ع) برای جهانیان تا روز قیامت نماد حق و استقامت است و همیشه در قلب جهانیان باقی خواهد ماند.

 رئیس جمهور پاکستان گفت: ما باید روحیه نظم و انضباط و ایثار و فداکاری را به یاد شهادت امام حسین(ع) و شهدای کربلا پرورش دهیم و از نفرت متقابل، بدخواهی و جناح بندی جلوگیری کنیم.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در پیام خود در روز عاشورا گفت: شهادت امام حسین(ع) آن قدر حادثه غم انگیز و دردناکی بود که امت با وجود گذشت قرن ها هنوز از شهادت وی ناراحت است و غم و اندوه عمیقی را در دل دارند. حضرت امام حسین (ع)، نوه پیامبر اکرم (ص) و پاره تن حضرت فاطمه (س) شهادت را پذیرفت، اما سر خود را در مقابل ظلم خم نکرد و حکومت یزید را نپذیرفت. امام حسین (ع) با سیره خود اثبات کرد: در نبرد حق و باطل، انسان باید همیشه از حق و حقیقت حمایت کند و از هر گونه فداکاری دریغ نورزد. اسوه امام حسین (ع) استعاره ای برای مقابله با دروغ، ظلم و بی عدالتی است و نمادی از شجاعت، حق، عدالت و استقامت شده است که جنبش های ضد ظلم و بربریت همیشه از آن الگو خواهند گرفت.

عمران خان گفت: نبرد حق و باطل از ازل است و تا ابد ادامه خواهد داشت. بنابراین، ما باید از حق، حقیقت و عدالت در هر عصری حمایت کنیم و با خنثی کردن هر توطئه دروغ و فریب به سیره امام حسین(ع) رجوع کنیم.

 وی در پایان گفت: اجرای پروتکل های بهداشتی مربوط به کرونا نیز باید تضمین شود تا کشور و ملت کاملاً از خطرات در امان باشد.رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: فداکاری بزرگ امام حسین (ع) راهنمایی برای همه جنبه های زندگی است.

صادق سنجرانی، رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: عاشورا ما را یاد فداکاری بزرگی که امام حسین(ع)، نوه پیامبر اکرم(ص) و یارانش برای حفظ و حرمت دین و تشخیص حق از باطل انجام داده اند، می اندازد.

وی افزود: فداکاری های بزرگ امام حسین (ع) برای همه اقشار جامعه راهنما است. واقعه کربلا، ایثار، صبر و استقامت را برای رسیدن به اهداف بالاتر آموزش می دهد.

صادق سنجرانی در ادامه گفت: با در نظر گرفتن این جنبه های مبارزه نوه پیامبر اکرم (ص) می توان به راحتی بر مشکلات پیش روی جامعه غلبه کرد. حادثه کربلا مهمترین درس را به جهان می آموزد.

 وی همچنین گفت: باید به مناسبت ماه محرم تعهد دهیم که کارهای فردی و جمعی خود را به پیروی از خاندان پیامبر اکرم (ص) انجام خواهیم داد.

 

همچنین چوهدری سرور، فرماندار ایالت پنجاب، بلال بوتو، رئیس حزب مردم پاکستان، و سایر مقامات سیاسی طی پیام هایی فداکاری بزرگ امام حسین (ع) را نماد حق، عدالت، و مبارزه با ظلم و الگویی برای امت مسلمان قرار دادند.

لینک های پیام عاشورا:

https://dailypakistan.com.pk/E-Paper/rawalpindi/۲۰۲۱-۰۸-۱۹/page-۸/detail-۲۲

https://dailypakistan.com.pk/E-Paper/rawalpindi/۲۰۲۱-۰۸-۱۹/page-۸/detail-۲۴

https://dailypakistan.com.pk/E-Paper/rawalpindi/۲۰۲۱-۰۸-۱۹/page-۸/detail-۲۵

https://dailypakistan.com.pk/E-Paper/rawalpindi/۲۰۲۱-۰۸-۱۹/page-۱/detail-۲۲

 

کد خبر 10955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =